Jun 23, 2014

Pakar Urut Tulang Kampung Ungku Mohsin

Assalamualaikum.

Ya Allah berzaman jugak tak update blog. Agak entry apa yang bakal tercetus pulak? erm erm erm..

Untuk hari ni aku nak story sikit kisah eksiden aku aka patah-patahan di jalan raya. Kiranya aku nak share gan korang macam mana aku berubat dalam masa dua bulan aku MC tuh. Nanti kot-kot ada yang patah-patah tu boleh lah pergi tempat ni..Hek.


Berbalik chegite patah tulang. Aku disahkan doktor telah patah tulang clavicle semasa hari kejadian. Aku tercampak dalam 100 meter jugak jauh dari laki aku. Laki aku pulak alhamdullilah cuma luka kecil di tangan dan kaki. Sebenarnya masa mula-mula tu macam tak berapa nak redha aku patah tulang sebenarnya sebab before ni tak pernah lagi eksiden seteruk ni. Dan untuk pengetahuan korang tulang aku telah retak secara commited. Macam ni.,

Kalau sesiapa member-member aku yang doktor wannabe tu tahula kan maknenya. Gambar atas tu macam bentuk patah tulang aku gak, tapi sebab aku takut kot kot kalau aku upload gambar xray aku kang kira bukak aib tulang aku pulak so tepek jela gambar googs ni.

Masa mula mula aku eksiden aku takleh gerak tulang aku sebab joint lengan aku pun dah lari. Teringat balik, gile betul aku ni, extrem pulak rase. Hahah. Aku jalani rawatan kat Hospital Kajang.




Masuk bab tempat aku berubat pulak. Aku berubat dekat Kampung Mohsin. Pakar Urut Tulang Temulang dan Tengkorak kau. Awal pagi lagi dah bertenggek kat cina ni sebab kalau korang amek nombor pukul 6 pagi, no giliran korang dah ke 70. So agaknya korang kena datang pukul berapa untuk dapatkan no terawal? Ramai sangat orang yang patah tulang dan sakit sendi datang urut kat sini. Dari segenap celah negeri dalam Malaysia. Sabah Serawak pun ramai jugak. Ada yang patah sampai kaki dia dah takde tulang, ada yang tulang pinggul bengkok. Just imagine, aku tetap kena rasa bersyukur sebab aku tak seteruk tu. Alhamdullilah.

Sampai je giliran aku, aku dah cuak Aku takut la kan. Nak menitik gak air mate keayuan aku ni. Cina tu tarik tangan kiri aku kebelakang, lepas tu die tolak masuk dalam landasan tulang yang terkeluar tu. Pastu tengok ehhhh dah tak sakit. hehehehe. Kejap je dan tak sakit punnn. Boooooo~~ poyo jek. Cina tu bubuh macam ubat dia. Kate orang tulang ular mati berangan la. Ada arak la. Tapi sebabkan aku ni desperate nak baik aku tawakal je la, pakai sampai la die suruh bukak. Bukan tak nak pergi yang melayu la kan, kalau melayu pun pakai JIN suruh urut baik tak payah. Dah macam khurapat pulak.


Ok Bai bloggererssss!!


Semoga bulan Sya'aban ini membawa 1001 keberkatan dalam diri kita. Selamat semua. :))

*updated on 021114

Sebabkan reference untuk pakar urut tulang ni terlampau tinggi, aku ada update alamat dan gambar ni kat google. 


 

Tips : 
  1. Make sure datang awal, sebab nombor akan mula diberi pada pukul 8 pagi (kecuali Ahad - tutup) dan kenapa datang awal sebabnya ramai orang dah beratur seawal pagi nak berebut nombor. 
  2. Parking susah sikit sebab dia buat kat kawasan perumahan.
  3. Kalau patah clavicle, make sure pakai baju yang senang nak buka, untuk perempuan, cube pakai dress kemban tu senang dia nak balut, untuk lelaki pakai baju kemeja, senang nak buka dan balut takde la sakit nak angkat tangan sebab balutan die mmg ketat dan mantop.


32 comments:

  1. ok aku baru taw ko accident~ huhu..

    harap cepat sembuh dan boleh main kejar2 balik. huhu

    ReplyDelete
  2. @fiqrie

    haha takde hal beb. aku yang gatal meronggeng atas motor jugak ni la padahnye. hihi. ok afiq terima kasih :))

    ReplyDelete
  3. Bole bg no contact tukang urut tu?

    ReplyDelete
  4. slm, nak tanya kalau kes tulang belakang atau tulang belikat bengkok drpd kedudukan asal, pun boleh eh dtg tmpt ni? dan brp upah kita nak bagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tu kite tak tau. tp mase kite pegi tu mmg ade seorg budak tulang punggung bengkok. tiap kali dtg rm50. tgk keadaan patah. derang akn suruh dtg smpi 11kali jugak. try kol derang

      Delete
    2. Salam, leh tnya, u patah amik berapa lama masa nk sembuh? Kiranya tgn leh flip berapa lama ye?

      Delete
  5. @anonymous

    recover boleh flip semua in two months insyaallah. :)

    ReplyDelete
  6. Thanks sis �� sbb baru kena patah bahu, around 2 weeks, now beransur pulih. Cuak jugak kot kot lama nak sembuh.

    ReplyDelete
  7. @anonymous

    insyaallah boleh sembuh cepat, jangan lupe amek supplement calcium or minum susu kayh, lagi cepat sel tulang berhubung ;)

    ReplyDelete
  8. Asslm.sis nk tnye mse sis buat rawatan tu berape kli sis pg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya buat 3 kali je. insyaallah cukup 👍

      Delete
  9. Assalam sis,,,,sy patah prgelngn tgan?

    ReplyDelete
  10. Assalam sis,,,,sy patah prgelngn tgan?

    ReplyDelete
  11. Assalam sis,,,,sy patah prgelngn tgan?

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum
    Adik saya kene jgktn kuman kt tulang..
    Then lpas operation still sakit2..
    Org tu boleh rwt x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tu saya kurang pasti, awak kena call or tanya mereka dulu , mungkin ada certain case yang mereka tak boleh buat ':)

      Delete
  13. Salam tq info *" esok pagi pergi sana ; patah tulang rusuk

    ReplyDelete
  14. Hi kalau bow leg boleh sembuh tak... maksud tulang kaki bengok untuk meluruskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu boleh call mereka untuk tanya sama ada boleh atau tidak :-Z

      Delete
    2. Assalam, blh beri no. Tel. Dia tak?

      Delete
    3. awak boleh tengok dekat entry dalam gambar :)

      Delete
  15. Replies
    1. kena tanya dulu mereka, boleh refer contact number dekat gambar dalam entry ok :)

      Delete
    2. No tu i call dia kata worng nombor

      Delete
  16. Assalam saya nk bertanya masa awak dapat rawatan kat hospital rawatan apa yg hospital buat,maksud saya macam patah tulang tu buat operate masuk besi ke atau macammana??

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan.



      Kalau patah clavicle yang fracture teruk hospital takkan buat ape2 melainkan kemahuan u (maybe u ade insurans). Kebiasaannya memang doktor kerajaan tak suggest buat because nerves kita banyak bepintal kawasan clavicle so derang akan bagi bandange je.

      Delete
  17. Puan,sdikit confuse..alamat dia kt tmn pelangi spt dlm gmbar atau jln ungku mohsin spt dlm google?sy pun pth clavicle jgk.skrg tgl di p.gudang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous.

      Sebenarnya Taman Pelangi tu another tempat rawatan pakar ni. But dekat taman pelangi mereka akan ada pada pukul 2 pm dan ke atas. Bagi sesi pagi encik/puan kena datang waktu pagi sebelum pukul 12 tgh hari

      Delete
  18. Assalamualaikum.. tolong bgi nombor fon uncle tu boleh?? Terimakasih

    ReplyDelete
  19. hi puan, boleh dapat pelangi address?

    ReplyDelete