Jul 25, 2013

Muara Ikan Bakar @ Tanjung Harapan, Port Klang

Assalamualaikum rakan-rakan dan taulan. So untuk entry kali ini, kita nak tengok dan jelajah sikit kedai makan dekat kawasan Port Klang. Terdengar je Port Klang, huh kompen berabukk punya ah kedai makan situ, dah dikatakan kawasan perindustrian, dengan lori hantu banyak, tapi laaaa rupanya kedai makan ni  lain pada lain. Sebab? Haaaa restoran ni dekat sangat dengan pantai. Nama pantai sesungguhnya tidaklah dikenali. Nama tempat ni Medan Muara Ikan Bakar Tanjung Harapan. Memang betul2 terletak dekat Tanjung la. Hehe.


Ok, sebenarnya majlis makan-makan ni takdelah besar mane, biasa la ade orang belanje kite. Hehe. Akak ipaq dengan abg long kite belanje dua-dua belah family untuk makan-makan ni. First time menjejakkan kaki disini, first sekali, aku nampak sunset, best pulak tu muka aku memang betul-betul la menghadap cahaya matahari nak terbenam. Fuh! Cantik seh! Romantika Ramadan gitu XD

Keluarga Akak Ipar

Aku pergi kat sini untuk berbuka, menu dia pulak berasaskan makanan laut, banyak la ada udang, ketam, ikan memang fresh-fresh. Pergi pulak hari minggu, Sabtu. RAMAIIII LA WEH!!! Nasib baik Abg Long gan Kak Long aku dah reservekan tempat. Kalau tak memang naya. Kemudahan kat sini ada surau, agak selesa, dan aku berikan 3 bintang untuk tempat solat dia. Toilet ok, semua ok. Kerusi meja memang banyak. Kalau calculation aku tak silap kedai ni boleh menampung seramai lebih 100 - 150 orang.



Waktu berbuka diumumkan dan aku pun start mamam, perghhhh sedappp gila tau udang masak sos dia. WOW! Mungkin juga mereka guna air rebusan udang untuk sos dia ni. Ikan apa la ntah aku tak tahu, ada sayur kankung belacan, desert (buah-buahan), Air Tembikai, pekena lak dengan sos cicah ikan. Perghhh terboek ah~ Lapar lak ttbe (T___T).

Abaikan penampakkan entity bernama farhana disitu, kabur plak T.T

Lepas makan dan solat dan berborak, kami pun pulang. Dan memang ketidaksukaan aku pada kawsan Port Klang menjadi-jadi bila kereta ayah aku breakdown. Bateri ttbe habis. Aik? Pelik. Berhantu sungguh kawasan ini. keke. Tuptaptuptap, terdampar kat kawasan ni sampai la pukul 1130PM jugak. Aduh letih sungguh. padahal menunggu kereta siap je pun. Hehe. (tapi den pernah rasa lebih letih dari ni). Balik , mandi , solat terus seru bantal tido! Phew~ Lega~

Penampakkan entiti bertudung di bulan Ramadan. Muke orang belanje :P

So, kawan-kawan, kalau andaikata korang nak bawak keluarga makan ke, awek ke, tunang ke, isteri ke nak makan ikan, udang seafood fresh-fresh, datang lah sini. Servis pun terboek! Pelayan dia akan iyakan je apa kau kata. Pantas servis dia. Good one~ Makanan sini memang sedap! So ape lagi, booking ah cepat!! =P

Aku nak bagi : 
A Happy StarA Happy Star

This entry was posted in

2 comments: