Jan 16, 2015

My First Chicken Pop

Awwww Aawww, For the first time aku kena cikenpop. Aku punya la selalu nak mengelak dari kena penyakit nih. Takut parut kate orang hahaha. Tapi akhirnya, tanggal 28/11/2014, masa tu aku mengandung 6 bulan, boleh lak kene kan? Ouhhh dugaan dugaan.

Punca Jangkit

Tak menangis kauuuuuu tengok bintik-bintik kat badan. Kekeke. Perit tak perit tapi lagi perit tengok muke, berkudap kudis wehhhh. Cuak aku tengok muka aku dah macam alien planet utarid . Aku syak aku terkena dek seorang minah ex ofismate aku, dah tau sakit datang kerja pulak. Cila*** betui. Pastu aku punya la tak pernah bercakap dengan minah tu, dan dan masa dia tengah sakit dia datang jumpa aku untuk suruh pass kan kertas kerja dekat bos aku time tu. Aku kan pekerja yang berdedikasi, so bila dia bercakap tu aku akan pandang la muka dia, dia siapkan lepas batukk pulak sedas dua kat muka gua, eh takde la kena muka, tapi dekat-dekat la maksud aku. Aku cuma syak dia demam or batuk or selsema biasa je. Masa tu takde lak nampak cecair bulat atas muka minah tu. So aku pikiaq positif je.


Yang atas tadi tu cerita sebelum 28/11/14 dimana aku dah disahkan kena cikenpop. Berminggu jugak ko tau baru nampak cikenpop tu, punye la dasyat antibodi aku nih ahahaa, patut la aku rasa macam kat perut aku gatal-gatal. Kat sini aku positif lagi, sebab almaklumlah kan tuan puan gua ni mengandung, gatal-gatal kat sekitar perut tu aku ingat nak tumbuh macam yang stretchmark. Dekat perut aku pun aku perasan macam ade due ketui macam jerawat badan. Aku biar jelah. 28/11/14 ni jugak aku hantar resignation letter dekat company tu

Dia suruh aku hantar notice 2 minggu tu untuk berhenti kerja. Tapi time ni aku dah dapat offer tempat lain pun, cumanya aku nak letak awal sikit sebab aku nak rehat kat rumah. Nak dijadikan cerita, malam 28/11/14 tu after balik kerja, aku pergi klinik. Sebab badan aku dah panas sangat kan. Then masa tu sekali lah nak scan tengok gender chegitenye. Masa  nak scan, nampak ade biji merah bulat dekat perut aku.

"apa ni?"
"entahlah jerawat kot"

Aku jawab camtuh sebab mane aku pernah kena penyakit ni, aku tak tau lah.

Esok lepas minum air kelapa. Dua hari merebak benda bulat-bulat tu, sampai kat muka aku. Oh noooo!  Perit cikenpop tu perit jugak, tapi lagi perit kalau bendalah tu tinggalkan parut! Aku menangis pun sebab takut ade scar. Tak pasal-pasal kang aku ghupe jack sparrow pulak.

Bawah ni gambar aku masa dah seminggu lepas kena. Alhamdullilah aku cek up kat klinik Az Zahrah masa tu, dia bagi aku calamine losyen.  Insyaallah semoga takdela apa-apa kat baby nih. 



Sedihkan kan kan?Alhamdullilah parut pun hampir pudar, tak sampai sebulan pun. aku gune lidah buaya je. Hihihi. Aku beli deBella Aloevera Gel. Tiap-tiap hari sapu. Pastu makan pun cam kena pantang sikit takut parut hitam legam. Syukran sekarnag semua dah back to normal. Dugaan ni gua akan ingat sampai bebila anakku. ewahhh.


OKlah tu je nak cite dalam ni. 

Kbai.

1 comment:

  1. Salam dear, tq leave komen. knew me from budak Uitm tu? siapa2 kasitau la kite. kita dtg follow sini. Siannya kena chikenpop. kite tk pernah kena lagi.
    Daaann!!! besnye you dah kawin ..

    ReplyDelete