Oct 2, 2013

I Quit My First Job (PART 2)


Lepas aku tengok staff dua orang ni dah takleh blah, aku pun mintak nak keluar. Kat meja aku pun aku tak buat kerja pun. Aku senang lenang. Aku takde mood. Aku rasa panas hati. Aku rasa nak membunuh. Aku rasa nak maki. Tapi aku tahan. Aku tak nak dah bash orang cam dulu. Aku cuba jadi seorang PENYABAR kononnya.

Tiba-tiba BOS yang aku menyirap tu panggil aku, tapi suara macam marah ah.
"Ana!!! Sini JAP!", sambil pandang tempat lain
"Mmm..", muka masam cam landak air.
"Saya minta maaf kalau andaikata bla-bla-bla-bla........"
"Macam mana En boleh kata saya yang sebarkan and kepoh kat ofis?"
"Eh saya tahu la, ada orang bagitahu saya"
"Ke En serkap jarang je?"
"Saya tahu la semua orang tahu", sambil pandnag tempat lain.
"Lantak kau lah, cam good-good je perangai", cakap aku dalam hati.

Aku bangun aku blah.

Telefon bunyi, aku tengok BOS IT aku yang lagi sorang kol. "Eh nak ape plak dia ni". Aku angkat, dia suruh aku meet up dia sekarang kat Teh Tarik IOI Mall. Wah! "Konpem dia nak belanja ni, hahahahha". Masa aku sampai tu BOS IT aku dah ada, rupanya nak bincang hal KERJA. Aduh sedihhhhh~~~~ Gua dah la hilang mood neh. Tapi ku gagahkan jua.

Habis sosehhh sosehhh dengan BOS IT aku, aku mintak izin untuk chaw 

Malam tu aku dapat kol dari programmer aku. Tanya apa cerita berlaku. Aku pun pongpangpongpang bagitahu. Rupanya seorang staff perempuan dah SMS minta maaf gan dia sebab terbagitahu dengan BOS pasal kononnya aku ajak programmer aku berhenti sekali. Ni kira nak cakap aku menghasut la ni walhalnya kami dari dulu main-main cakap macam tu, tapi yang staff perempuan tu mungkin apa yang dia fikir ntah, nak selamatkan diri mungkin, so main cakap je yang programmer nak berhenti sekali. Programmer aku pesan dengan aku sekian-sekian. Aku nyesal gak sebenarnya sebab try nak bantu benda ni dan tegakkan keperimanusiaan. Tapi..... sia-sia belako....

Lain jadinya, masa aku tengok si BOS aku ni dah try nak keluarkan rahsia-rahsia yang aku pernah cakap kat dia, aku terfikir dengan kata-kata seorang staff kat situ, "Kalau dia panggil semua ana minta maaf je, jangan lawan, nanti habis semua rahsia-rahsia dia cakap". Aku pelik jugak, rahsia apa yang dia nak cakap, aku tak cakap apa-apa pun dengan BOS pasal perihal derang. Tapi kan, dia selalu force aku untuk cakap, masalah-masalah semua. rupanya ini makannya ek. hahaha. Kau KELAKAR BOS. Patutlah masa aku desak-desak staff perempuan tu dia macam tak nak cakap apa-apa. Gua dah rasa dia ada banyak cerita pasal gua dekat BOS.

Alaaaa, perempuannnnnnnnnnnnnn

Kesal...

Kesal....

Nasib baik ada dua programmer dan tiga orang budak praktikal yang best dan tahu apa kisah sebenarnya, kalau tak mesti nama aku busuk jugak.

Tapi yang penting aku akan jadi SEJARAH dalam hidup kau BOS. Kejadian 30/9 itu bakal kau jadikan kisah turun temurun. Dan terpahatlah nama aku sebagai QUITTER yang ke berapa ribu ntah di pintu ofis bilik KAU BOS.

Kbai

3 comments:

  1. alaaa nape xde terlintas muka aku skali time tu. bahahahhaha xD

    maksudnye kes ni terjadi kt company yg first ana kje tu ke or yg KN bru ni? seyes gla drama die. tabah ye ana. amik semua ni jd pngjrn. next company jd seinnocent yg boleh. hahahahah xD

    ReplyDelete
  2. oh btw. gilaaa hebaaaat machooo gantangg gentlee budak PROPEL tuuuuu. wooot3~ hahaha

    ReplyDelete
  3. @haz

    yang ni yang tempat lame dulu. hanya dapat jadikan tauladan aje. lepas ni jadi lagi takleh diam, kite kasi SAMAN. hehehe.

    Oh budak propel tu? my HERO hahahahha

    ReplyDelete